6 Şubat 2009 Cuma

Daft Punk - Human After All

Bir blogta her gün; bir şey eklemek, bir amaca dair yazmak zormuş. Bunu kabul ettim bile...
Günlerin yorgunluğunu, Perşembe'ye bırakıp, sıfır giriş ile Cuma'ya geçtim...


Neden DAFT PUNK? Başka biri değil?..
Hım, öncelikle kendilerini daha ilk çıktıkları günden beri duyup dinlediğim, Power FM'de Around The World isimli bir programa isim öncülüğü etmeleri, sevdiğim house/deep house müzikleri yapması... Bu günlüğü ve ALIVE 2007 CD albümlerini aynı gün, 20 Ocak 2009'da almış olmam... En büyük etken.

ALIVE 2007 ile açılan günlüğümüz, bir hafta kadar da HUMAN AFTER ALL ile sesleri dinlemeye devam ediyor... Bu yazımda daha çok HUMAN AFTER ALL albümüne ve sonrasına dair değineceğim.

Öncelikle tersten başlayarak bir DAFT PUNK diskografisine dalış yapmış oluyorum.
Öncesine dair duyduğum bir-iki single şarkılarından başka, tüm çok çalan-duyulan kulliyatının özetini, Musique, Vol. 1 (1993-2005) albümü yerine, ALIVE 2007 ile dinlemek; dahası her şarkıda, başka şarkılarından örnekler ile şarkılarını yeniden-birleştirmeleri çok, çok güzel! 2007 sonunda HARDER BETTER FASTER STRONGER (ALIVE 2007) single'ni dinlediğimde ağzım açık kalmıştı. Ardından ilk kez TV gösterisine çıkıp, GRAMMY'de KanYe West ile sahne almaları, onların gizemli halini biraz bozuyor, çoğunluğa kim olduklarını gösteriyordu...

İki-üç gündür Musique şarkılarına yaptığım bir kes-kopyala-yapıştır usulu yeni düzenlemeyi hazmetmeye, ooo, güzel olmuş diyerekten kendimi cesaretlendirmeye çalışıyorum...
Buna sebepte, eski anlara dair, ani geri dönüşler yapıp, kendimce kuramlar kurmam.


Şimdi HUMAN AFTER ALL kaydının CD halini inceleyelim.
14 Mart 2005 tarihli, Virgin Music FR yayımı. 10 şarkı kaydı yer alıyor.


1- Human After All
2- The Prime Time of Your Life
3- Robot Rock
4- Stream Machine
5- Make Love
6- The Brainwasher
7- On / Off
8- Television Rules the Nation
9- Technologic
10- Emotion


Bu albüm kaydını; ön-yargısız, kendimizi bırakıp dinlemelisiniz.
O zaten sizi alıp, götürecek.
Ama yeter ki on kaydı baştan-sona dinleyin... Yorumlarınızı, sonraya saklayın.
Bende öyle yapıp, diski tekrar dinledim...


Şarkılardan en çok #1, 3, 8, 9 hoşuma gitti.
En çok #2 şarkıda şaşırdım.
En çok #10 sevmedim...

--------------------------------------------

DAFT PUNK yazısı, bölüm 2:


HUMAN AFTER ALL, ROBOT ROCK albümün en iyisi.
Sonra TECHNOLOGIC.

THE PRIME TIME OF YOUR LIFE, en çok şaşırdığım kayıt oldu.
Albümde #1-2-3 ve 7-8-9 şarkıları bitiş yerinden, diğeri devam eder gibi. Ardı-ardına mikslenme yok ama... ALIVE 2007'de başka dinledikten sonra; albüm halini çok şaşırdım. Seslerin robot sesi, elektro gitar sesi, vocader vokal benzeri sesleri, bir yerden sonra insanı kısıtlıyor. Bir kaç kelimenin sürekli tekrar edilmesi de. Ama zaten fazla söze gerek duymayan bir albüm. Bunu, bu hali ile gösterip, size görüşünü bırakıyor.
Şarkıyı dinlerken, değişen ritmi, Bilim-Kurgu filmlerindeki efeklere benzettim. Lazere yakalanmış hissi, öleceksin, ha ha ha... kahkalarını anımsadım. X-Men'deki gözlerinde lazer çıkaran adamı hatılattı bana. Amanın yanacağım diye çekindim... Ve çok güldüm...

STREAM MACHINE, disko tarzı, gene teknolojiyi eleştiren bir şarkı. Bir vidyo-oynatıcı gibi sürekli yenilen sözler ile devamı, devam etmekte.

MAKE LOVE, ilk 4 elektronik şarkıda bunalanlar için harika bir mola. Sakin tonu sizi rahatlatıyor...

THE BRAINWASHER, gene en çok güldüğüm şarkılardan biri. Bana He-Man çizgi filmindeki lanet iskeletoru hatırlattı. Öleksin, ha ha ha der gibi. Mahvedeceğim seni, ha ha ha... Beyin yıkayıcısı, B yüzünü Human After All'u. Kaliteli. Sürekli bir koşuşturmaca efekti, Scooby-Doo'da sizi hayaletler kovalıyormuş, sizde sağ-sol koşuyormuşsunuz gibi geldi. Ben Beyin Yıkayıcısım, aaa, kaçın diye... Erol Alkan'nın Kokru Evi müzikal hali düzenlmesi, albüm halinde daha iyi.

ON /OFF, 19 saniyelik, TELEVISION RULES THE NATION şarkısını introsu gibi.
Televizyon açık ya da kapalı. Hayatınız buna göre yaşanıyor diyor.

TELEVISION RULES THE NATION, ana temanın esası bence. Ön kapakta görülen TV'de daft punk yazısını anımsatıyor. Oooo, ooo; şeklinde devam eden gitar rifi, stadyum şarkısına benzer bir özellik veriyor. Topluma adanmış gibi.

TECHNOLOGIC, ne kadar robotlaştığını, şunu yap-bunu yap, şeklinde insanın basitleştiğini ifade ediyor. Bu şarkının vidyo klibi de çok ilginç, ARÇELİk'in Çelik'i gibi, suratı-soyulmuş bir robot konuşup duruyor. Bitişe doğru müziği HUMAN AFTER ALL'ı anımsatıyor...

EMOTION, ismine nazaran hiç bir duygu barındırmayan bir şarkı. Ben sevmedim. Ama konsepti çok iyi tamamlıyor... Robotlaşan insanda, duygu özürlü halini iyi veriyor. Emo-tion diye tekrarlar, Human der gibi bir bas, beni gerdi. Albümün en uzun süreli kaydı.

İnsanız sonuçta, hata yapabilir, her haltı yiyebiliriz. Teknolojiyi biz istedik, tembelliği biz getirdik vs. gibi bir çok sonuç çıkarılabilir. İlk 2 albüme göre daha faklı bir tarz, daha kararlı bir anlayış.
Albüm olarak iyi bir konsepti var. Grammy'de En iyi Elektronik/Dans albümü adayı oldu.
ELECTROMA filmi ile albümü tamamladıklarını düşünüyorum...

Blade Runner 2049

yazıyı buraya yazma: 14 Mayıs 2018. / son düzeltme: 29 Mayıs 2018. Uyarı: -- Yazı sonunda küfür var. -- Sürpriz bozucu detay, sanırım yo...